BUCATARIA-PARADIS
BINE ATI VENIT!

BUCATARIA-PARADIS

Bine ati venit/Welcome!
 
AcasaPortalGalerieCalendarFAQCautareInregistrareConectare

Distribuiți | 
 

 Diete si regimuri alimentare II

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Administrator
administrator
administrator
avatar

feminin Numarul mesajelor : 120
Varsta : 35
Location : USA
warning :
0 / 1000 / 100

Data de inscriere : 21/01/2008

MesajSubiect: Diete si regimuri alimentare II   Mier Apr 23, 2008 7:33 am

dietete si regimuri alimentare



DIETE SI REGIMURI ALIMENTAREAtenție! Grăsimea excesivă face ravagii în organismul tăuDe ce este obezitatea un pericol pentru organism?Depășirea greutății normale nu se face prin creșterea masei musculare sau a oaselor, ci prin formarea unei mase mari de țesut adipos, gras. Acest țesut adipos excesiv, sau grăsimea depusă în organism, nu este numai cea vizibilă pe abdomen, pe coapse sau pe întregul corp.

Grăsimea excesivă înseamnă un număr extraordinar de mare de celule grase care înconjură și pătrund în toate organele, invadând țesuturile și împiedicând funcționarea normală.Ce efecte are pătrunderea grăsimii în organe și țesuturi?-

Inima.
Grăsimea învelește ca un manșon inima, dar pătrunde și în mușchiul inimii și o împiedică să se contracte normal și să trimită sângele (încărcat cu oxigen și substanțe hrănitoare) în artere, în cantitatea și cu conținutul necesar tuturor țesuturilor. Inima este suprasolicitată, iar obezul resimte palpitații și dureri la inimă, care pot culmina cu infarctul.-

Vasele de sânge.
Grăsimea se depune și pe artere (vasele care duc sângele oxigenat de la inimă la organe și țesuturi) și în jurul acestora, indiferent cât de groase sau subțiri sunt, împiedicând irigarea normală cu sânge a țesutului aferent. De aceea se resimt dureri (de exemplu la picioare), sau modificări locale: uscăciunea pielii, colorația închisă, boli de piele, eczeme.-

Depunerea de grăsime pe arterele de la cap produce tulburări resimțite ca:
amețeală, tulburări de memorie și de atenție (nu se poate concentra), somnolență, agitație cu insomnie. Bineînțeles că toate acestea scad puterea de muncă.- Grăsimea depusă pe artere duce la irigarea defectuoasă a tuturor organelor interne (rinichi, ficat, stomac, pancreas, intestine) și deci la proasta lor funcționare.-

Ficatul

gras se manifestă prin senzația de oboseală. Când te îngrași, ficatul funcționează un timp în parametri normali, apoi se modifică funcționarea lui, lucru ce se evidențiază la analize. D
upă un timp, el nu mai poate metaboliza, adică transforma toată hrana pe care o primește organismul în produși activi, deci în energie.
Nu mai poate transforma toxinele în produși netoxici pentru organism, de aceea toxinele rămase în corp, conduc, la rândul lor, la alte boli, uneori foarte grave.- Vezica biliară îmbrăcată în manșon de grăsime nu se mai poate contracta și nu mai poate elimina în intestin conținutul său, bila (se ajunge la fierea leneșă), ceea ce se resimte ca: balonări, gust amar, dureri în partea dreaptă, tulburări de scaun, până la crize cu febră, icter, dureri violente.
Este ceea ce numim colecistită, care poate fi cu sau fără pietre.-

Stomacul este mai puțin afectat direct de grăsime, dar poate deveni foarte mare și apasă asupra celorlalte organe.
Astfel, prin compresiune inversă apasă în sus spre inimă și produce palpitații, care se pot resimți mai ales după o masă copioasă.-
Pancreasul infiltrat cu grăsimi produce modificări digestive și glandulare.
Astfel, nu mai elimină enzimele necesare unei bune digestii, ceea ce duce la dureri abdominale, greață, febră, scaune modificate diareic.
De asemenea, pancreasul nu mai poate produce cantitatea de insulină necesară metabolismului glucidelor, iar rezultatul este creșterea glicemiei, până la diabet zaharat.

Din fericire, această formă de creștere a glicemiei este reversibilă, cedează în urma regimului de slăbire.-

Intestinele sunt afectate de irigarea lor deficitară cu sânge, cu efecte de la banala constipație (intestin leneș) până la blocarea circulației sangvine pe vasele înfundate de grăsime, pe o zonă intestinală.
Aceasta este o complicație gravă, numită infarct intestinal, care necesită operație de urgență.- Plămânii afectați de grăsime duc la insuficiență respiratorie, iar persoana poate avea episoade scurte de somn oricând.
Poate adormi brusc, pentru câteva clipe, vorbind la telefon, în toiul unei discuții directe și interesante cu o persoană, la volanul mașinii etc.-
Grăsimea depusă pe vene (vasele care duc sângele la inimă) antrenează stagnarea sângelui în vasele de la picioare, determinând mărirea vaselor în volum, însoțită de dureri și tulburări ale pielii, deci varice.
Atunci, măcar sistemul osos nu este afectat de excesul de grăsime?
Grăsimea afectează și sistemul osos, determinând modificări (glezne, genunchi, șold, coloană).-
Coloana vertebrală.

Greutatea sporită în abdomen determină o arcuire a coloanei spre față, necesară pentru a susține greutatea, așa cum se întâmplă la femei în timpul sarcinii.
Femeile își revin după sarcină, fiindcă efortul este temporar, pe când obezitatea fiind de durată, realizează compresia nervilor între vertebre ceea ce dă dureri, furnicături, amețeli, chiar pareze.-
Greutatea apasă asupra oaselor, le presează și le apropie între ele la încheieturi, distrugând cartilajul (care nu poate fi înlocuit) și antrenează, la rândul lui, deformarea oaselor însoțită de creșterea aberantă de os (ciocurile care apar la șold, genunchi, coloană).
Pentru toate aceste probleme, datorate grăsimii în exces, soluția este:

Slăbește și trăiește
sănătos!Dr. Adelina Ianuli, medic primar medicină internă și reumatologie
.................................................
Cea mai bună soluție de slăbire este regimul alimentar hipocaloric, echilibrat, cu disocierea alimentelor pe mese- Ce înseamnă obezitate?Obezitatea înseamnă un exces de greutate cu peste 20% din greutatea normală calculată în funcție de înălțime.

Dacă depășirea greutății normale este mai mică, persoana este supraponderală. Ideal este să ne menținem greutatea corpului cât mai apropiată de greutatea normală.

Ce recomandați persoanelor supraponderale sau obeze pentru a slăbi?Eu alcătuiesc pentru fiecare persoană care se adresează
Centrului nostru un program personalizat de slăbire, în funcție de datele individuale: vârstă, activitate, afecțiuni asociate obezității, greutate excedentară, etc.În general recomand slăbirea cu ajutorul unui regim alimentar hipocaloric, echilibrat calitativ, dar cu alimentele disociate pe mese, și cât mai multă mișcare.
Cu acest regim se slăbește fără probleme, 1-1,5 kg pe săptămână și acesta este cel mai sănătos ritm de slăbire.

Ce cuprinde regimul pe care îl recomandați?- regimul alimentar hipocaloric - înseamnă un regim cu un aport de calorii mai mic decât necesarul zilnic al persoanei, pentru ca organismul să cheltuie din rezervele depuse.

Astfel, dacă o persoană care are o muncă fără e1fort fizic, are nevoie de 1600-1700 calorii zilnic, eu îi recomand, pentru a slăbi, un regim de 1200-1400 calorii.- regim alimentar echilibrat: nu exclude total nici o grupă de alimente (conținând proteine, lipide, glucide, fibre vegetale, apă, etc.); respectă 5 mese pe zi la ore fixe și mic dejun obligatoriu.- disocierea alimentelelor pe mese- la aceeași masă nu consuma proteine și glucide, pentru că se digeră diferit, proteinele (carne, lactate, ouă) în stomac, iar glucidele (carbohidrații) din fructe, pâine, paste făinoase, în intestin. Recomand dimineața, la prânz și seara meniu hipocaloric, cu aport de proteine, iar gustarea

dintre mese (orele 10, 16), cu glucide (din fructe cel mai bine).

Ce alimente sunt interzise sau se consumă în cantități foarte mici în acest regim?Toate grăsimile animale și margarina, carnea de porc și cea de vită grasă, alimente prăjite, aluaturi, condimentele iuți, alcool, băuturi carbogazoase, zahăr, dulciuri.

Se consumă limitat: ouă - maxim 4 ouă /săptămână, sare - 5 g/zi, cafea - maxim 100 ml/zi, grăsimi - numai ulei de măsline, maxim 1 lingură la masă, pâine, 50 g /zi - doar graham.- Este bine să consumăm multe lichide în perioada curei de slăbire?Este bine să se consume lichide multe, dar nu o cantitate exagerată, ci în jur de 30-40 ml/kgcorp/zi. Deci, o persoană care are 60 kg, trebuie să consume 1,8-2,4 l lichide pe zi. În cantitatea de lichid calculăm și apa conținută în supă, legume, fructe, etc.

Ce spuneți despre apa plată cu lămâie?Splendidă combinație!- Ce părere aveți despre dietele de slăbit "la modă"?De la caz la caz.a. Regimul disociat, cu 3 zile carne, 3 zile lactate, 3 zile fructe și legumePoate fi ținut o perioadă scurtă 1-2 săptămâni, maxim 1 lună. Avantajul este că se slăbește, dezavantajul că privează organismul de principiile active necesare zilnic.b. Dieta cu supă de varzăAre același dezavantaj, nu este echilibrată.c.

Dieta cu orezSe pierd 10-12 kg în scurt timp, în primul rând prin eliminarea apei. Duce la scăderea tensiunii arteriale și a colesterolului, dar pot interveni amețeli, stări generale proaste, hipotensiune, hipocalcemie. Se poate face cura numai sub observație medicală.d. Dietele drastice de slăbire rapidă au avantaje pe termen scurt, dar sunt urmate de îngrășare dublă.e.

Dietele de slăbire bazate pe aport mare de proteine animale (carne, ouă) și excluderea totală a glucidelor au ca avantaj rezultatele rapide, cu scăderea greutății prin pierderea de țesut gras, dar ca dezavantaj obosirea ficatului, rinichilor, multe toxine acumulate în corp.



Dar postul alimentar cu excluderea produselor animale (carne, lapte și lactate, ouă), 2 zile pe săptămână sau posturile mai lungi sunt recomandate?Da, sunt chiar foarte indicate. Singura problemă este să se asigure necesarul de proteine, înlocuind proteinele de origine animală cu proteine vegetale.-
Ce regim alimentar recomandați persoanelor de vârsta a treia?
Regim normoproteic, normoglucidic, hipolipidic și hiposodic, cu alte cuvinte să reducă mult sarea și grăsimile din alimentație, în rest o alimentație normală, potrivită ca volum de calorii cu activitatea fizică redusă (dacă este cazul).-

Dar femeile gravide și mamele care alăptează, ce regim de slăbire pot urma?Nici unul, în aceste perioade nu au voie să urmeze nici o dietă de slăbire. Să se alimenteze echilibrat.- Ce mesaj transmiteți persoanelor care sunt supraponderale și care s-au descurajat în urma unor încercări de a slăbi nereușite?

Fruntea sus, sfatul medicului la timp, mișcare, perseverență și vor vedea rezultatele pe care și le doresc.



......................................

Iată un exemplu de meniu cu alimentele disociate pe mesea).


Mic dejun:- proteine -1 felie de brânză sau un iaurt+2-3 felii șuncă slabă de pui, curcan (carne albă)+roșii, castraveți, ardei, ceai sau lapte, fără zahăr- carbohidrați (pâine graham 50 g - felii.b).
Gustare:
200 g fructe - mere sau fructe de sezon (caise, piersici, căpșuni, cireșe, vișine, prune, pepene) dar un singur fel de fructe, nu amestecate.c).
Prânz ora 13-14:
- se poate consuma o salată de legume și verdețuri, sau o porție de supă sau ciorbă de pui, vită, pește.- 100 g carne slabă (vită, pui) fiartă sau grătar cu legume (fasole verde, conopidă, varză albă, dar nu cartofi, fasole uscată, morcov).d).
Gustare la 2 ore:
200 g fructe, cu aceleași indicații de consum.e). Cina ora 19 - cel mai târziu:pește fiert sau grătar, cu legume înăbușite sau salată, sau brânză cu iaurt
Sus In jos
http://bucatariaparadis.bigforumpro.com
 
Diete si regimuri alimentare II
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Un amalgam de diete, cu offtopic si suete! - 6
» Un amalgam de diete, cu offtopic si suete-13
» Un amalgam de diete, cu offtopic si suete! - 8
» Un amalgam de diete, cu offtopic si suete! - 7
» Un amalgam de diete, cu offtopic si suete! - 5

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
BUCATARIA-PARADIS :: Diete si regimuri alimentare-
Mergi direct la: