BUCATARIA-PARADIS
BINE ATI VENIT!

BUCATARIA-PARADIS

Bine ati venit/Welcome!
 
AcasaPortalGalerieCalendarFAQCautareInregistrareConectare

Distribuiti | 
 

 Diete/retete de slabit.

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Administrator
administrator
administrator
avatar

feminin Numarul mesajelor : 120
Varsta : 35
Location : USA
warning :
0 / 1000 / 100

Data de inscriere : 21/01/2008

MesajSubiect: Diete/retete de slabit.   Mier Apr 23, 2008 7:00 am

am cules la gramada de pe internet toate dietele posibile.Succes!

Dieta Monica Anghel
Monica Anghel a reusit sa slabeasca 20 kg in 5 luni cu ajutorul unui regim disociat, consumand 3 zile carne, 3 zile fructe si legume si alte 3 zile branza si lapte. Acest regim alimentar trebuie asociat cu sport si ore de masaj.
Monica Anghel a dezvaluit secretul cu ajutorul caruia a reusit sa slabeasca 20 kg doar in 5 luni: un regim disociat compus 3 zile din carne, 3 zile din fructe si legume si alte 3 zile din branza si lapte.
Carnea poate fi de orice fel (chiar si mezeluri), cu conditia sa nu fie prajita in ulei, se consuma doar fiarta sau preparata la gratar. Printre legumele si fructele interzise se numara: cartofii, mazarea, fasolea uscata, bananele, strugurii, perele, fructele confiate, semintele, fisticul si alunele. Branzeturile si lactatele pot fi consumate in orice mod. Pe toata durata regimului sunt interzise dulciurile, alcoolul si bauturile carbogazoase. Ceaiul si cafeaua pot fi indulcite cu zaharina, iar pentru salate se foloseste uleiul de masline.
Vointa este foarte importanta in acest regim: tentatiile sunt mari, iar dupa primele zile puteti avea stari de slabiciune. Din acest motiv, Monica Anghel recomanda celor care vor sa tina acest regim sa consulte un medic nutritionist si sa faca un set de analize.



Dieta Catalin Crisan
Dieta adoptata de Catalin Crisan, va permite sa mancati pe saturate, de 5 ori pe zi, dand rezultate vizibile dupa numai 10 saptamani. Dieta se adreseaza persoanelor care doresc sa slabeasca cel putin 15 kg, fara a se infometa si fara a-si pune sanatatea in pericol. Cu ajutorul acestei diete, Catalin Crisan a slabit 32 kilograme in doar 10 saptamani, devenind altul aproape peste noapte.

Dieta adoptata de Catalin Crisan dureaza in total 66 zile, impartite in 6 etape, de durata variabila, in functie de numarul de kilograme pe care doriti sa le pierdeti. In primele doua saptamani, se pot consuma, in cantitati nelimitate, carne, mezeluri, 1 ou pe zi si branzeturi. In urmatoarele etape, dieta se bazeaza pe consumul de fructe si legume, alaturi de lactate si carne slaba.
Cel mai important la aceasta dieta este faptul ca puteti manca pe saturate: cate 5 mese pe zi, din 3 in 3 ore. Astfel, pe toata durata dietei, nu veti avea niciodata senzatia de foame sau de disconfort fizic. De asemenea, dupa incheierea dietei, este foarte important sa nu mancati dezordonat, sa pastrati 3 mese la ore fixe si sa consumati cat mai multe fructe si legume. Inainte de inceperea dietei, se efectueaza un set riguros de analize, iar starea de sanatate este monitorizata in permanenta.



Doctorul Atkins

si-a publicat prima carte, intitulata "Dieta Revolutionara a Dr. Atkins", in anul 1972. Esenta programului Atkins este aceea de a oferi, printr-o dieta ce se bazeaza pe consumul de proteine, o serie de faze, in care corpul va avea anumite reactii, una dintre consecinte fiind reducerea kilogramelor.
O descriere sumara a regulilor in
Dieta Atkins include:
a) restrictionarea aportului de carbohidrati, de toate tipurile (paine, paste, cereale, legume, fructe, produse ce contin zahar).
b) incurajarea consumului de carne de toate tipurile.
c) promovarea suplimentelor alimentare (vitamine si minerale).
Cum functioneaza ?

Astfel, carbohidratii sunt limitati la 20 de grame pe zi, in primele 2 saptamani, urmand sa creasca ratia cu 5 grame pe saptamana, pana ajungi la o valoare maxima.
Faza 1- Inductia - 14 zile
Scopul este de a induce o anumita stare corpului, in care este obligat sa produca si sa elimine cetone. In aceasta perioada poti observa o reducere mai rapida a greutatii corporale. Sunt interzise toate fructele si mare majoritate a legumelor, carbohidratii sunt restrictionati la 20 grame pe zi.
Faza2 - Pierderea greutatii
- continua pana iti atingi scopul. Aceasta faza va determina, in continuare o reducere a greutatii corporale, devenid totusi mai putina si mai restrictiva decat faza1. Se va permite consumul limitat de legume, iar aportul de carbohidrati va creste, pama la 40 grame pe zi.
Faza 3 - Pre-mentinerea
- incepe cand mai ai 2-5 kilograme, pana la scopul propus. Ratia de carbohidrati creste pana la "nivelul critic", reducandsimtitor ritmul in care slabesti. Cu cat pierzi acete kilogramo mai lent, cu atat mai bine te pregatesti pentru ultima faza.
Faza 4 - Mentinerea
Scopul este de a-ti mentine greutatea ideala pe tot parcursul vietii, continuand controlul pemanent al aportului de carbohidrati. Grasimea, Proteinele si Exercitiile fizice sunt toate incurajate. Zaharul este chiar interzis, impregna cu stricta limitare a carbohidratilor de orice natura.

Regimul disociat
Regimul disociat si toate variantele sale sunt bazate pe principiul ca fiecare aliment consumat individual nu ingrasa. Deci, consumand un singur grup de alimente la fiecare masa (sau in cursul unei zile, in functie de metoda aleasa), reusiti sa slabiti, mancand fara restrictii si in orice cantitate.
Pe parcursul unei saptamani:
Fiecare zi este consacrata unui tip de aliment (carne, peste, oua, lactate, legume sau fructe). De exemplu, daca optezi pentru lactate luni, trebuie sa mananci la micul dejun, pranz si cina numai lactate si nimic altceva!
Pe parcursul unei zile:
Un singur tip de alimente este permis la fiecare masa. De exemplu, fructe la micul dejun, oua la pranz si peste la cina.
Ideea de baza a dietei disociate este faptul ca pragul satietatii este atins mai repede consumand un singur aliment. Cu alte cuvinte, ne plictisim rapid de un singur tip de alimente, in timp ce apetitul ar fi stimulat de asocierea unor alimente variate. Prin urmare, mancam mai putin si slabim. Evident, un astfel de comportament alimentar nu este recomandat pe termen lung, deoarece poate antrena carente importante si duce la pierderea masei musculare si a sanatatii.
Exemplu de meniu:
Luni: orez (200g) Marti: carne (alba sau rosie) la gratar (500 g) Miercuri: fructe proaspete (1 kg) Joi: peste la gratar (500 g) Vineri: legume verzi proaspete (1 kg) Sambata: oua fierte sau omleta (6) Duminica: lactate (branza, iaurt sau lapte degresat)
Avantajele si dezavantajele regimului disociat:
Avantaje:
Pierderea de greutate este evidenta, deoarece lipsa de varietate din compozitia meselor duce la pierderea apetitului si, prin urmare, la reducerea cantitatii de alimente ingerate.
Dezavantaje:
Aparent echilibrata, disocierea alimentelor diminueaza asimilarea acestora si conduce pe termen lung la subnutritie si la stari de slabiciune. De altfel, disocierea zilnica furnizeaza un echilibru alimentar mai bun in comparatie cu regimul saptamanal. Riscul unor carente sunt limitate, caci acest tip de regim permite consumul unor cantitati mari de fructe, legume si proteine.
Alte neajunsuri sunt si: -aparitia unui efect "de bumerang" atunci cand se termina regimul -muschii si organele sunt slabite in zilele in care se consuma legume si fructe, din cauza lipsei de proteine. -senzatia de oboseala isi face aparitia -regimul nu este adaptat unei persoane active -regimul nu are o baza stiintifica: grasimile, proteinele si glucidele sufera acelasi proces digestiv, fie ca sunt consumate individual, fie impreuna. -disocierea alimentara poate provoca intarzieri de crestere la copii. -regimul este monoton si dificil de urmat pe termen lung.





Noua Dieta Beverly Hills

Noua Dieta Beverly Hills este un program de nutritie de 35 zile, creat de Judy Mazel, bazat pe ideea ca unele alimentele nu ar trebui sa fie amestecate. Conform autoarei, fructele trebuie consumate separat, iar glucidele si proteinele nu trebuie sa fie niciodata consumate impreuna pentru a nu fi depozitate sub forma de grasime. Autoarea sustine ca dupa cele 35 zile de dieta, slabiti intre 5 si 8 kilograme.
Noua Dieta Beverly Hills are la baza principiul alegerii inteligente a alimentelor; astfel, in prima saptamana puteti manca porumb fiert, cartofi copti (cu unt), paste fainoase, fructe proaspete, friptura (sau alte proteine animale la alegere), salate cu ulei si otet -toate in cantitati fara restrictii. Dieta Beverly Hills cuprinde 21 de alimente la alegere.
Principiile alegerii inteligente a alimentelor sunt usor de retinut si de urmat. In timp, aceste principii devin o rutina:

1.Proteinele pot fi combinate cu proteine; glucidele cu glucide; iar fructele trebuie consumate individual. 2.Dimineata consumati un singur fruct din lista inclusa in dieta (ananas, capsuni, struguri, papaya, pepene, mango, kiwi, prune, caise sau smochine). Puteti manca orice fruct in cantitati nelimitate, dar nu amestecati doua fructe diferite (struguri cu capsuni, de exemplu).
Asteapta o ora inainte de a trece de la un tip de fructe la altul si doua ore inainte de a consuma un aliment care apartine unui alt grup. Odata ce ai mancat un aliment din alt grup, nu mai consuma fructe pe toata durata zilei.
3.Dupa fructe, poti consuma glucide fara restrictii, pana cand ajungi la proteine. 4.Odata ce ai consumat proteine, indiferent in ce cantitate -chiar daca e vorba de laptele din cafea sau de puiul din salata Cezar - 80% din ceea ce mananci in restul zilei trebuie sa fie proteine. 5.Glucidele (legume, cereale, etc.) nu trebuie sa fie combinati cu proteinele. 6.Proteinele (carne, peste, lapte, iaurt, branza, nuci, seminte, etc.) nu trebuie sa fie combinate cu glucide. 7.Grasimile (unt, ulei, maioneza, etc.) pot fi combinate fie cu proteinele, fie cu glucidele, dar nu si cu fructele. 8.Eliminati din alimentatie bauturile carbogazoase, indulcitorii artificiali, produsele dietetice care contin indulcitori artificiali, margarina. Limitati, sau eliminati complet, toate produsele care contin aditivi alimentari. 9.Majoritatea bauturilor alcoolice contin glucide (bere, rom, vodka, scotch, tequila) si trebuie sa fie combinate doar cu glucide; vinul provine din fructe si se poate asocia cu alte fructe; sampania se poate asocia cu orice alimente.
Avantajele si dezavantaje dietei Beverly Hills
Avantaje: Dieta Beverly Hills nu va obliga sa luati 3 mese pe zi. Puteti manca la orice ora, dar nu treceti la urmatorul aliment pana cand nu consumati cantitatea necesara din primul. Dieta va ajuta sa slabiti hranind organismul si nu infometandu-l. De exemplu, cu cat mancati mai multe fructe, cu atat slabiti mai usor.
Dezavantaje: Persoanele care critica dieta Beverly Hills, sustin ca aceasta nu se bazeaza pe dovezi stiintifice, ci are la baza teorii incorecte privind digestia. Dieta nu furnizeaza necesarul de vitamine si minerale si promoveaza comportamente alimentare periculoase. In plus, prin faptul ca incurajeaza consumul unor alimente in cantitati nelimitate, dieta nu promoveaza cu adevarat reducerea grasimii corporale. Pierderea in greutate ce poate fi observata dupa cele 35 zile de dieta se datoreaza scaderii apetitului provocata de disocierea alimentelor si nu combinarii inteligente a alimentelor.





Dieta vegetariana
Sa adopti un regim vegetarian sanatos nu inseamna doar sa renunti la carne, lapte si oua. Dieta vegetariana necesita un efort suplimentar pentru a asigura o nutritie completa si echilibrata.
Regimul vegetarian consta in consumul de fructe, legume, cereale integrale si seminte. Datorita excluderii alimentelor de origine animala, dieta vegetariana contine in general mai putine lipide si colesterol si mai multe fibre alimentare.
Indiferent de motivele care stau la baza adoptarii dietei vegetariene - protectia mediului, mila fata de animale, dorinta de a avea o stare de sanatate cat mai buna, teama de grasimi, colesterol sau de aditivi alimentari - aceasta decizie nu poate fi luata usor. De altfel, modificarea radicala a obiceiurilor alimentare nu se poate face peste noapte; ea necesita un anumit timp de gandire si de planificare a meselor.
Vegetarienii trebuie sa cunoasca si sa respecte regulile varietatii si echilibrului nutritiv -sa manance cat mai variat si in proportii adaptate varstei, sexului si nivelului individual de activitate fizica. Consumul excesiv de cruditati (fructe si legume) trebuie sa fie evitat in masura posibilului, deoarece dau senzatia de satietate, fara a furniza suficienta energie, in special copiilor. Produsele lactate, care aduc o mare varietate meselor, sunt foarte greu de inlocuit. Mai multe tipuri de leguminoase se gasesc in comert (mazare, linte, naut, fasole), dar proteinele pe care le contin nu sunt complete, de aceea ele trebuie combinate cu produse din cereale (paine, paste, orez, etc.)
Combinatiile sunt nelimitate, trebuie doar sa va folositi imaginatia pentru a crea feluri de mancare cat mai variate si mai echilibrate din punct de vedere nutritiv. Puteti avea o viata sanatoasa fara sa mancati carne, in masura in care alimentatia dv. furnizeaza o cantitate suficienta de elemente nutritive si de energie. Un regim alimentar sanatos, fie el vegetarian sau nu, se bazeaza in primul rand pe echilibru si pe varietate.




_________________
http://www.bucatariaparadis-ro.blogspot.com
Sus In jos
http://bucatariaparadis.bigforumpro.com
Administrator
administrator
administrator
avatar

feminin Numarul mesajelor : 120
Varsta : 35
Location : USA
warning :
0 / 1000 / 100

Data de inscriere : 21/01/2008

MesajSubiect: Re: Diete/retete de slabit.   Mier Apr 23, 2008 7:01 am

Dieta Montignac

Dieta Montignac, creata de un nutritionist francez, se bazeaza pe principiul evitarii alimentelor cu index glicemic ridicat, precum morcovii, cartofii si sfecla, care se transforma rapid in zahar, cauzand luarea in greutate. Dieta Montignac este perfect echilibrata, intrucat nu propune suprimarea glucidelor sau a lipidelor, ci, dimpotriva, recomanda consumarea ambelor in proportii normale. In plus, slabirea este semnificativa si de durata, iar factorii de risc cardiovascular sunt redusi.
Dieta Montignac este rezultatul cercetarilor stiintifice efectuate inca de la inceputul anilor 80 dar si a unor experimente realizate de Michel Montignac in colaborare cu numerosi medici si cercetatori. Dieta Montignac nu este un regim in sensul traditional al termenului, caci un regim este un mod de alimentare restrictiv din punct de vedere cantitativ si care, in consecinta, trebuie sa fie limitat in timp. In schimb, dieta Montignac este un program nutritiv echilibrat si nerestrictiv pe plan cantitativ, bazat pe alegerea alimentelor din toate grupele (glucide, lipide, proteine), in functie de preferintele personale.
Dieta Montignac se bazeaza pe modificarea obiceiurile alimentare in functie de obiectivele urmate: - slabire (daca persoana este cu adevarat supraponderala) - prevenirea riscului de ingrasare - prevenirea diabetului de tip II - reducerea factorilor de risc cardiovascular
Unele combinatii de alimente sunt interzise, precum lipidele si zaharurile, sau proteinele animale si carbohidratii. Zaharurile sunt permise doar de 2-3 ori pe zi, dar lipidele si proteinele pot fi consumate de cate ori doriti, cu conditia sa nu fie combinate. Fructele pot fi consumate intre mese iar cerealele si leguminoasele nu trebuie sa fie preparate, pentru a mentine indexul glicemic coborat.




Dieta Montignac va pune la dispozitie sfaturi pentru a lua decizii corecte in cadrul fiecarei categorii de alimente, plecand de la criterii simple: glucidele trebuie alese in functie de indexul lor glicemic (IG) -cu cat IG este mai mic, cu atat slabiti mai mult lipidele trebuie alese tinand cont de criteriul cardiovascular, caci unele reduc factorii de risc si contribuie chiar la pierderea in greutate.

Principiile dietei Montignac

Principiul de baza consta in demonstrarea ineficacitatii dietelor hipocalorice (care pun accent pe limitarea caloriilor consumate).
Al doilea principiu consta in alegerea alimentelor hranitoare, in functie de valoarea lor nutritiva: - glucidele indicate sunt cele cu index glicemic scazut si foarte scazut lipidele sunt alese in functie de natura acizilor grasi. Astfel: - acizii grasi polinesaturati omega 3 (lipidele din peste) precum si acizii grasi mononesaturati (uleiul de masline) sunt cea mai buna alegere - acizii grasi saturati (unt, grasimea din carne) trebuie evitati - proteinele trebuie alese in functie de originea lor (vegetala sau animala) si in functie de modul in care actioneaza asupra organismului nostru
Combinatiile sunt nelimitate, trebuie doar sa va folositi imaginatia pentru a crea feluri de mancare cat mai variate si mai echilibrate din punct de vedere nutritiv. Puteti avea o viata sanatoasa fara sa mancati carne, in masura in care alimentatia dv. furnizeaza o cantitate suficienta de elemente nutritive si de energie. Un regim alimentar sanatos, fie el vegetarian sau nu, se bazeaza in primul rand pe echilibru si pe varietate.





Dieta cu supa de varza


Daca se apropie o ocazie speciala, sau daca vrei pur si simplu sa slabesti in scurt timp, dieta cu supa de varza poate fi ideala pentru tine. Cu cat mananci mai multa supa, cu atat slabesti mai mult.
Desi nu poate fi utilizata pe termen lung, dieta cu supa de varza te va ajuta sa-ti recapeti rapid silueta inainte de a adopta un program de nutritie mai echilibrat pe termen lung.
Aceasta dieta de 7 zile - saraca in grasimi si bogata in fibre- are efecte vizibile in scurt timp, dar nu este indicata pe termen lung.
Avantajele si dezavantajele dietei cu supa de varza
Avantajele dietei:

Slabesti rapid, consumand alimentele permise in acest regim in orice cantitate. Desi dieta nu dureaza decat 7 zile (si nu trebuie sa fie prelungita), poate constitui un punct de plecare spre o alta dieta mai echilibrata din punct de vedere nutritiv.
Dezavantajele dietei:

Unele persoane sunt de parere ca supa de varza este fada, fara gust. Altele s-au plans de stari de ameteala, slabiciune si scaderea puterii de concentrare.



Dieta Low Fat


Dulcurile Strict interzise.
Jenifer Lopez (35) evita mancarurile bogate in grasimi, convinsa fiind ca astfel va fi si mai sanatoasa. Ea are propriul motto in legatura cu caloriile:"peste 1.000 de produse in cap si numeri de diminata pana seara". Isi potoleste foamea care apare intre doua mese cu o felie de paine neagra sau un baton energizant. In privinta deserturilor si dulciurilor, diva Latina(1,68 m, 58 kg) spune de fiecare data stop, chiar daca este o pofticioasa, pentru ca organismul ei tinde sa transforme glucidele in exces de grasime, respective in colesterol. Este una din ghinionistele care chiar daca nu mananca gars, depune sunculite doar din amidon si zaharuri. De asemenea, poarta mereu in geanta sticle cu apa plata (bea 2 litri pe zi), fara nici o abatere. Obligatoriu sport. OK, danseaza mult si pe ritmuri variate! Dar chiar daca este presata de orarul incarcat de inregistrari, interviuri, sedinte foto si aparitii moderne, ea si-a impus ca in fiecare zi sa efectueze cel putin o jumatate de ora de exercitii Tae-Bo-o combinatie dinamica intre aerobis si kickboxing(arde cca. 480 kcal in 30 minute). In acest fel, Jenifer consuma eventualele surplusuri si isi incarca zilnic organismul cu energie. Cantareata si actrita spune zambind;"foarte putine femei au sansa de a fi slabe pentru mult timp si fara effort; noi celalalte, trebuie sa muncim din greu ca sa ne mentinem!"


Dieta Macrobiotica


"La 47 de ani are trupul unei adolescente de 25 ani".
Asa incepe antrenorul sau personal Kim Lee. De doua ori mama, Madonna da dovada de o disciplina interioara impresionanta si urmeaza cu fidelitate un program spartan.
Face sport doua ore pe zi, indifernet de unde se afla: - alearga 45 min. - apoi face stretching; - intra in sala de fitness, merge cu bicicleta sau practica yoga. Are 1,63m, greutate 51kg, este obsedata de ideea mentinerii unui stil sanatos de viata. Ea savureaza fiecare mancare, pe care si-o gateste singura dupa criteriile macrobiologice. Se mai lasa rasfatata de bucatarul personal, care o insoteste intodeauna in timpul calatoriilor. De fapt, este vorba mai mult de o filosofie de viata decat o dieta: important este sa-ti gasesti in primul rand echilibrul interior.
Sunt admise doar alimente naturale(fara produse prefabricate sau industriale). Toate "permisele" sunt la randul lor impartite in alimente yin si yang, dieta macrobiotica incercand tocmai sa acumuleze cat mai multa armonie prin echilibrarea ratiei zilnice de yin si yang alimentar. Pestele este preferat(fara carne rosie, oua sau lactate). In meniu se afla si cereale integrale, salata, fructe cu coaja si alge. Madonna nu fumeaza, nu bea si a renuntat la dulcuri ca sa nu se ingrase. In plus face sport zilnic!

_________________
http://www.bucatariaparadis-ro.blogspot.com
Sus In jos
http://bucatariaparadis.bigforumpro.com
 
Diete/retete de slabit.
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Retete de bors facut in casa
» Painea- retete! Aparat de preparat paine. 1
» Retete arabesti, diverse
» retete muraturi din Bucovina
» Retete pentru steamer (aparat de gatit cu aburi)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
BUCATARIA-PARADIS :: Diete si regimuri alimentare-
Mergi direct la: